diumenge, 30 de setembre del 2018

Vacancetes per Panticosa (4)

Pues després d'un mes tornem a Panticosa...
A en Pepins i a mi ens va agradar tant que hi vam tornar, però aquesta vegada amb les parentes.
Vam pillar un cutre-apartament a Sandiniés que el vam fer servir de camp base durant quatre dies.
El primer dia el vàrem dedicar al turisteo i a donar culte al cos, o sigui, menjar i beure.
El segon dia el parte del tiempo no era molt bo, però la idea era sortir d'hora i fer els dos murus de Panticosa, després anar als Llanos de Bozuelo i fer una altra via i... com que contava que les parentes estarien cansades, tenia pensat anar a la Pared de la Cascada amb en Pepins a fer-ne una altra... si la puta pluja ens deixava.
Però el dia ja va començar malament...
Com era d'esperar vàrem sortir molt tard de l'apartament, l'esmorzar va ser força cutre al Refugio de Piedra i arribem a peu de via, fàcil d'identificar ja que hi ha el nom escrit en un cintajo a la 1a xapa, i ja hi ha una cordada!
Joder!
Ho he dit mil cops!
S'ha de matinar, joer!
I a sobre, monten un rapel i baixa un dels escaladors que s'ha deixat una cosa al cotxe i ara torna... collons!
Finalment, quan acaben la maniobra podem arrancar...
En Pepins i la seu dona es posen a la via "Nano", i la Mireia i jo ens posem a la "Supernano".
El primer llarg és de 5+, amb un bon desplomet d'entrada que et treu la pols ràpid,  i després una placa tombada i fàcil, on creuem la "Nano", i anem fins la R1.
El segon llarg és de 6b, un muret només sortir de la R que no li vaig veure color. Així que dos acerots i fàcil fins R2.
Els tercers i quarts llargs són molt curts i fàcils, així que els enllaço i en poc més d'una hora estem al cim del primer mur.

La Matsers apretant al L2 de la "Nano".

Croki-paint xungo amb el Google Earth.
Pleguem les cordes i caminem 10 minuts en forta pujada i ens plantem sota el Segundo Muro, on veiem que en Pepitu i la Mercè ja estan a la R1 del "Espolon del Rebollon".
Entre xupar roda i fer la via del costat, escollim fer l'altra ruta, la "Boletus".
El primer llarg és molt guapo, un esperó tombat ens porta a un desplomet on hi ha un pas de 6a ben curiós.
El segon llarg està graduat de 4+, però crec que és bastant més. Són uns metres fàcils fins un slab que se las trae i després un altre cop fàcil fins la R2.
Per començar el tercer llarg pugem un parell de metres fins el cim d'una espècie d'agulla, després destrepem fins un collet i continuem per la paret de davant per un mur amb molt de cantu fins R3.
Mentre asseguro a la Mireia arriben els companys i un cop tot junts recollim els trastos i comencem la baixada a buscar el G.R.

Jo a R2 assegurant a la Mireia.

La Mireia estudiant el destrepe del L3.

En Pepins al L2 del "Espolon del Rebollon".

La parelleta al "Espolon del Rebollon".

La Perkins al L2 de la "Boletus".

Croki-paint de la "Boletus".

Cap a Los Llanos de Bozuelo.

Un cop al Llanos de Bozuelo trobem un altra vegada la cordada del matí fent la via que volíem fer nosaltres, la "Baloo".
Així que decidim fer un petit kit-kat i mengem alguna coseta mentre fem temps perquè acabin la via i no portar ningú a sobre, per allò de les pedres amb tendències homicides.
Així que quan acaben ens hi posem.
Per deixar espai entre la Mercè i en Pepins enllaço els dos primers llargs, molt guapos tots dos. El primer és un esperó tombat on ens em d'aplicar de valent amb l'adherència i el segon és una trave que ens porta a un diedre ben curiós fins R2.
El tercer llarg és el millor del dia, una placa de forats cecs molt xula que es fa curta.
El quart no té molta història i en un moment som al cim.
Mentre esperem a aquell parell ens adonem que el cel s'ha tapat, i molt!
Quan comencem la baixada a buscar el G.R. es carda a ploure i ens obliga a fotre el camp a la recerca d'una dutxa amb aigua ben calenteta!

Jo començant la "Baloo" i aquest parell passant de tot.

La Mercè al L1

Jo arribant a R1.

Jo al 2n llarg de la "Baloo".

Jo al L3 de la "Baloo".
Croki-paint de la "Baloo" prou decent.