divendres, 3 de juny del 2022

Resum de Cal Barricó (1a part)

 Durant l'any passat vaig anar a escalar quatre vegades a Cal Barricó, però clar, entre la mandra d'escriure i les fotos perdudes arran d'aixafar el mòbil per enèsima vegada, les entrades van anar quedant oblidades en un racó molt profund de la memòria, a l'espera de que algun dia es connectés algun interface neuronal i poder sortir a la llum.

Dins d'aquest enrenou de neurones hi ha escrits pendents...

 Doncs per ordre cronològic, la primera de les quatre vegades que vaig anar al Barricó, va ser amb un "noi" que s'ha prejubilat fa un mes. El tiu em va trucar molt motivat per fer tres vies. Volia fer la "Tossuts", "L'aigua i tabac" i "L'Ossel". Jo ja el vaig avisar que apuntava un pèl amunt, però en fi,  si més no, ja escalaríem forces metres en l'intent. 

 Com que aquell dia feia molt bo, vàrem començar per "L'aigua i tabac", ja que era d'hora i el Sol no apretava encara. Vàrem fer la vieta ràpid. Roca excel·lent, equipament correcte i dificultats assequibles. No és que sigui meva i vulgui vendre el producte, però la via és molt bona.

Croki-paint reutilitzat.
 
 Vàrem rapelar i ens vam dirigir a la "Tossuts". Un cop a peu de via ja intueixo que els matolls han crescut molt. Em torno a calçar els gats i tiro amunt. Un cop a R1 em miro els dos llargs que tinc per sobre i flipo com ha crescut l'herba! 

 En menys de dues hores fem "cim" i rapelem. Mentre plego les cordes li pregunto a en Lluís si encara té ganes de fer una altra via, i diu que ja està satisfet amb dues. Menus mal, perquè a aquestes hores el Sol ja apreta i ens queda poca aigua, i jo ja estic més que saciat d'escalar, assegurar, muntar rapels, recollir i plegar cordes... Així que per majoria absoluta cardem el camp avall, i mentre baixem, ja truco a en Fonts que té feina a la via...

Un altre Croki-paint reutilitzat.

 Com ja he dit abans, vaig perdre les fotos d'aquell dia, pulutant, no en penjo cap, tan sols els Croki-paint de les dues vies que vàrem fer, que a més, són reutilitzats d'altres post del blog. I de regal, perquè veieu que sóc un tiu ben parit, us penjo el Croki-paint general per si en voleu fer alguna altra. Està un pèl desfasat però ja fa el fet.

Croki-paint molt vell però per sí voleu fer més mts.

P. D. : Uns dies després vàrem tornar a la "Tossuts" amb en Fonts i en Paco. La intenció era fer la via els tres per netejar-la, però en Paco duia un ressacot de Déu i amb prou feines va arribar a peu de via després de fer un parell de fites amb el contingut a mig digerir del seu estómac. Així que vàrem pujar en Fonts i jo. Jo anava de primer i ell de segon netejant a fondo. Un cop a dalt, vam baixar rapelant i cardant una repassadeta. A l'últim rapel s'ens va enganxar la corda en una puta soca de boix, i em va tocar tornar a pujar per desengarxar-la i tallar la soca. 

L'aproximació suposo que tothom la sap, per tant no us l'escric. Però com que sempre hi ha algun despistat, us penjo una foto del nostre llibre amb Croki-maps inclòs.

Croki-maps auto-xirlat.