dijous, 9 de febrer del 2023

En Follet em porta d'excursió 6

 Ja ens acostem inexorablement cap a la fi d'aquest petit cicle d'en Follet, i he deixat aquestes dues últimes pel final, ja que sí ens ho proposem trobarem força informació per la xarxa o en les diferents guies de la zona. Em fet moltes més sortides, però un bon grapat han set a Coll Roig, sobretot a fer les vies noves d'en Santi i els seus colegillas, i per tant ja ho agruparé en una nova tanda de nous capítols, com sí fos una petita telenovel·la.


 Va pues, doncs som-hi, no ens encatem gaire que tinc d'anar al super a comprar alguna cosa per dinar. Jo havia pensat fer una mariscada, però no m'arriba el cash i suposo que m'hauré de conformar amb un arròs a la cubana.



 Arran de que en Paco va re-equipar i netejar el primer llarg de la via del "Hereu" a Cal Barricó, en Follet es va motivar per anar-hi, i tot que ja l'he fet unes quantes vegades, em va agradar l'idea de repetir-la sense preses i amb la calma, ja que havíem d'estar a casa a l'hora de dinar.

 Després de fer la gèlida aproximació vàrem arribar a peu de via que el Solet ja escalfava. Començo a desplegar les cordes i en Follet em passa les cintes...

 - Jajaja! Ni pensar-ho! Ja pots tirar amunt!

 Renega una mica ja que aquest primer llarg és 6b+ o 6c i m'exigeix que el pugi jo. Finalment m'encordo i tiro amunt. Sort que es fa perfectament amb 5+/Ae. Recital d'aceracos tant per la meva banda com per la seva.

L1

L3

 Fem el canvi de reunió i tira ell. Llarg de 6a curtet i assequible però amb alguna mala caiguda al principi. Ell ho va solucionar amb un parell d'aliens. Hi hauré de tornar a arreglar aquesta tirada, i de pas tallar el putu esbarsser que no es mor mai.

R2

Jocs d'ombres durant el ràpel.

 El tercer llarg està ultra-xapat, i tot i que és un 6b putilla, s'envalentona i va apurant fins que els avanbraços li exploten i carda un parell d'acerots al pas. Arriba a la reunió i m'assegura. De segon em surt tot el llarg i arribo al relleu més content que el McGyver a una ferreteria.

 La quarta tirada la torno a obrir jo, i sí de jovenet ja em costava d'encadenar, ara ni l'he ensumat. Per tant toca guarrejar fins a la reunió on trobo un premi ben xulo. Si algú es va deixar una cosa que em digui quina marca i color i li torno, sinó, a la saca. 

 L'últim llarg no el fem, són 5 metres que només serveixen per tocar els mamols. Un dia d'aquests iré i els desmuntaré. Rapelem fins el bosquet penjat. Fem un altre petit rapel d'un roure molt gros i després de R1 a terra i recollim a tot òstia que anem tard!

La via de "L'hereu" és la número 1.

Croki-maps amb la nova aproximació.
L'antic camí s'ha perdut degut a treballs forestals.