dilluns, 27 d’octubre del 2014

Doctor Neret a la Dent d'en Rossell

Ja em enllestit una altre via a la Dent d'en Rossell i ho em fet com ens agrada a nosaltres, encara que aixó provoqui polèmiques i crítiques....
La vam obrir des de sota en dos dies, amb vivaquillu inclós a la repisa de la penúltima reunió, vam deixar-hi cordes fixes per tornar a netejar-la una mica i equipar-la generosament amb parabolts de 8 i 10mm.
Aquesta ruta segurament no surtirà mai publicada en el típic recull de "Les 100 millors vies de...." però ens permetrà passar un bon matí d'escalada ja que és una via molt ràpida, no té moltes complicacions i només ens caldran unes 20 cintes exprés i bagues per llaçar arbres.
La millor part de l'itinerari són els 5 primers llargs, amb roca sana i neta de matolls, a destacar el segon i el quart, una travessa maca seguida d'una fissura una mica desplomada però amb MOLT canto!
El 6é llarg no és lleig, però cal parar atenció a no tocar uns blocs que hi ha cap a la meitat, nosaltres ens hi vam pujar a sobre i no es movien però per si les mosques....
El seté llarg....bé....és el que hi ha....força patranyós....
I el 8é llarg personalment m'agrada bastant, tot i que també hi ha alguns blocs molt sospitosos, però a nosaltres no ens va caure res.
Em de pensar que tot hi que és una via equipada i per passa-ho bé, estem escalant en una paret del Pirineu i que em d'estar a alerta amb la roca, ja que tot hi ser bona trobarem alguns blocs amb mala pinta, que nosaltres em probat i no han caigut.
Ni ens confiem ni siguem catastrofistes!
L'hem obert i equipat entre en Patu, en Fonts i jo, i deu tenir uns 240 mts, i el grau màxim obligat és 5+/Ae, si volem forçar-la en lliure....wenu....el grau màxim deu ser 6b+, és una proposta, i ja sabem que el grau és molt relatiu.....
Apa, espero les vostres crítiques CONSTRUCTIVES! Tot hi que les despectives també m'agraden, em motiven més per continuar amb la meva feina....jijiji

Croquis de la via.
En Josep equipant el didre del L6

En Josep al L2

En Josep començant la via

En Patu obrint el tercer llarg

En Patu recuperant el 4t llarg
Jo obrint el 4t llarg

Jo acabant d'obrir el 4t llarg

11 comentaris:

Joan Baraldes ha dit...

Felicitats per la nova via i gràcies per la feina que hi heu fet !!!

Bloc Empotrat ha dit...

L'altre dia la vàrem fer i teniem dues cordades a davant,sembla que està triomfant!!!!.
Bona feina!!!, gràcies i esperem amb candeletes la propera.
Salut!!!

Sergi Martínez ha dit...

Bones marc!
Crec q mes cal q espereu asseguts....no tinc diners ni ganes ni temps ni esquena per equipar una altre via a la dent....jajaja
molts talibans es posaran contents!!!
Quins graus proposaries?
L'ha fet un colega i no coincidim ni de conya....

PJ ha dit...

Jo que no soc taliban no em poso content al saber que no tens previst obrir noves vies pel gaudir del personal. Tampoc soc esportiu i el tema dels graus me la porta bastant fluixa, com sigui però, jo diria que potser el grau obligat és més alt que V+ (2ª tirada). Malgrat algun tram herbós inevitable la via l'hem gaudit força. Gràcies per la feina feta.

Bloc Empotrat ha dit...

Hola Sergi!.

Jo tampoc em posso content al saber que no estas motivat per equipar. El dia que et trobi al bar et pago Woll Damms fins que et motiviïs!!!!!.

El tema del grau, el teu col.lega amb qui no et posses d'acord no deu pas ser en Grau,no????. Aquest està més fort que el vinagre, pots contar que la deu haver fet a l'ensamble i et deu haver dit V+ màxim, jajaja....

Jo de graus no hi entenc massa i ara ja fa dies de la via. No m'en recordó però pots comptar que no debía deixar xapa viva, juajuajua... i que em debía trincar a tot lo que brillaba...No se carda-hi 6b al segón llarg. Jo només hi entenc del grau cassaxapes i coincideixo amb en PJ que a la segona tirada hi ha un tram de més de V+. Concretament per trincar l'úlitm bolt, cagon deu com que aneu forts i no toque res que no sigui roca serreu els arbres tant arran que costa agafar-s'hi...saps on dic???. De totes maneres hi ha fissura i es soluciona amb un pas d'A1. No se l'altre dia he vist que hi va anar en Kim Gil i deia V- obligat només amb expressos. A mi no em cardis cas que estic ben corcat i espatllat.
Salut i canya al taladro!!!!!!

Bloc Empotrat ha dit...

Ei! Aixó de que serreu els arbres massa arran no és cap crítica. Moltes gràcies per la feinada!!!!.

PJ ha dit...

Ostres! No fotis tu! V-?! Va home va! Una cosa és que es vagi fort i l'altre és la falsa modèstia...que ja fa anys que ens arrosseguem. Jo serveixo com a prova del cotó: Com que no estic gens (però gens, eh!) fort, el meu límit és on els bous comencen a tibar. Si és V+ passo , si és 6a potser i si és més difícil no cal que discutim el grau perquè jo no el passo i se m'en fot un 6b que un 8c. El tram de la segona tirada del que parlem no me'l passo si no és amb estreps (es pot llaçar el trocet de tronc que queda). Per tant deixeu-vos de rucades: No és V-.

Bloc Empotrat ha dit...

Ei!,que jo voto per 6a,lo de V- ho diuen els lolos...
Salut i estreps!!!!

Sergi Martínez ha dit...

Jajaja!!!!!!
L'has clavat Marc!!!!
El company es en Grau i la va fer en tres llargs.....
Jo al 2n llarg faig com en PJ, llaço la soqueta del pi i hi poso l'estrep......com diria en Paca:"M'he fet gran, gros i gras"!!!!!
Si les dues cordades us ho vau passar be, ja paga l'esforç d'equipar!!!!!
He estat mirant i crec que potser hi cap una vieta.....a veure si m'animo....

Jaumegrimp ha dit...

Avui hem repetit la Dr Neret amb en Joan Buxó; deu n¡'hi dó el segon llarg! i deu n'hi dó el que ens ha costat ja que hem trobat la via molt molla i això m'ha rallat una mica, no confiava en els peus...i això és molt fotut en aquesta paret....però en conjunt la via ens ha agradat força, potser la tirada pitjor és la antepenúltima, on hi ha una corda fixe i un arbre que es clava a totes les motxilles, amés avui era tot ben moll grrrrr!!!! la resta per disfrutar, i renoi amb el darrer passet de la penúltima tirada!
Gràcies per obrir vies com aquesta.

Josep Santasusana ha dit...

Hola. Sóc el Josep Santasusana de Lacordadacentenaria.wordpress.com. Voldria contactar amb vosaltres. El meu correu és Pelaroques@telefonica.net